جنگل فندقلو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جنگل فندقلو
نوشته شده در پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 374
نویسنده : محسن

جنگل فندقلو در استان اردبیل و در ۱۶ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده‌است. منطقه فندقلو بخاطر داشتن جاذبه‌های منحصربه‌فرد جنگلی – مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیتهای طبیعی متنوع، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد و به دلیل نزدیکی به شهر نمین، همواره به‌عنوان یک گردشگاه شناخته شده است.لازم به ذکر است گردنه حیران و تله کابین حیران در ۲۰ کیلومتری اردبیلو ۵ کیلومتری شهرستان نمین واقع شده است.

این جنگل دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی است. در داخل جنگل هم یک استخر آب‌گرم به نام مشه سویی وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد و افراد زیادی به این دلیل و بسیاری هم برای گشت و گذار به آنجا می‌آیند و با خانواده چند روزی را داخل جنگل و در کنار استخر آب‌گرم و آبشاری که در منطقه قراردارد، اقامت می‌کنند.

جنگل فندقلو به دلیل نزدیکی به شهر نمین و برخورداری از رطوبت منطقه و دسترسی آسان از جاده بین شهری اردبیل - آستارا، همواره به‌عنوان یک گردش‌گاه مورد توجه بوده است. این جنگل یکی از مناطق مهم گردش‌گری جنگلی است که به فاصله ۱۰ کیلومتر از شهر نمین و ۳۰ کیلومتر از شهر اردبیل قرار گرفته است. با توجه به اینکه درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها در این جنگل روییده است، این منطقه فندق‌لو نامیده می‌شود. این جنگل در سطحی به طول تقریبی ۲۵ کیلومترمربع پراکنده‌است که از شرق خانقاه علیاواقع در مسیر جاده بین شهری نمین - آستارا شروع و با جهت شمال غربی - جنوب شرقی در شرق روستای حور خاتمه می‌یابد که راه اصلی و آسفالته آن از آبی‌بیگلو می‌باشد.

شیب مراتع آن نسبتاً کم و به دلیل پوشش فشرده آن بخصوص چمن، آثار فرسایش به جز بخش‌های تخریب یافته، کمتر به چشم می‌خورد و به همین دلیل است که این نواحی جهت ایجاد پیست اسکی روی چمن مورد توجه قرار گرفته‌است. در بین انواع شناسایی شده، گونه‌های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط (بلندمازو)، بیدمشک یافت می‌شوند که به ارزش گیاهی منطقه می‌افزایند. در منطقه فندق‌لوخرس قهوه‌ای و سمور و پرندگانی مانند قرقاول، کبک و عقاب طلایی زندگی می‌کنند.

تله کابین حیران در 5کیلومتری شهرستان نمین اردبیل می‌باشد. تله کابین حیران به طول مسیر هزار و ۵۰۰ متر در محدوده روستای حیران وونه‌بین قرار دارد.

مسیر تله کابین حیران از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران آغاز شده و وارد جنگل فندقلو می‌شود. منطقه گردشگری حیران برخوردار از ویژگی‌های رفاهی و تفریحی می‌باشد که، در ابتدا، انتها و مسیر این تله کابین امکانات رفاهی، پیست کارتینگ، هتل و رستوران ایجاد شده تا مسافران ورودی به این منطقه احساس رضایت کنند. احداث تله کابین حیران گام مهمی در راستای توسعه گردشگری گیلان می‌باشد و گردنه حیران یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری کشور است.

تله کابین در نقطه‌ای از گردنه حیران قرار گرفته که از طرف شرق به دریای خزر و شهر آستارا و چشم‌اندازهای زیبای گردنه حیران و از طرف غرب و جنوب به جنگل‌های زیبای فندقلو و از شمال نیز به مرز ایران با جمهوری آذربایجان مشرف است.تله کابین حیران دارای ۳۰ کابین شش نفره معمولی و سه کابین ویژه VIP بوده و ایستگاه‌های این تله کابین از استانداردترین ایستگاه‌های موجود در تله کابین‌های کشور است. سورتمه ریلی حیران به عنوان طولانی‌ترین سورتمه شمال ایران در دهکده گردشگری حیران احداث خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: کوه و دشت آذربایجان , توریستی تاریخی آذربایجان , ,
:: برچسب‌ها: جنگل اردبیل , جنگل فندقلو , تله کابین فندقلو , تله کابین حیران , جنگل حیران , عکس , عکس جنگل حیران , عکس گردنه حیران , عکس جنگل فندقلو , جاذبه های گردشگری اردبیل , نمین , آببگلو , طبیعت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: